måndag 3 juli 2017

Save the date: Grottröj #19 blir lördag 16 september

Att skriva en uppföljningspost efter Grottröj #18 föll bort på grund av sommar och sol, men idag regnar det!

Ett par veckor innan konventet trodde vi att det skulle bli en ovanligt liten variant av Grottröj, men när dagen inföll sig var vi åtminstone 30 personer där. Väldigt många var dessutom där redan när första passet började, vilket var väldigt trevligt. Eftersom så mycket tid passerat sedan konventet så minns jag faktiskt inte på rak arm vad som spelades! Själv spelledde jag ett äventyr till Labyrinth Lord som jag kallar Ärkeängelns krypta. Det var en grotta med excentriska invånare som verkligen uppmuntrade båda grupper som spelade till intressanta situationer. Vad som spelades i övrigt kanske andra konventsdeltagare kan fylla på i kommentarerna?

Men vidare till postens huvudsakliga meddelande:

Grottröj nummer 19 (herregud, vad länge vi hållit på nu!) är planerat till lördagen den 19 september, så markera det i kalendern redan nu. Har du jobbhelg den helgen så kanske det går att byta med någon kollega om du är ute i god tid?

Mer information kommer när det närmar sig, men det är aldrig för tidigt att börja peppa. Spendera gärna de regniga sommardagarna med att skriva eller läsa något äventyr, så kommer du vara väl förberedd ifall du vill spelleda på konventet.

Ha en bra sommar!


1 kommentar:

  1. Första passet spelledde jag ett rykande färskt scenario till Solfläckar för ett mycket trevligt gäng. Andra passet tog jag chansen att testa det mycket skruvade Rad-Hack med Erik Berggren som spelledare. I övrigt vet jag att Karl spelledde något grisigt äventyr till Svärd och Svartkonst samt att farbror Erik spelledde ett extremt gammalt DnD-äventyr. /Andreas

    SvaraRadera